kurma dan susu

tiba tiba terlist down benda ni.


1.setiap petang lagu lagu raya berkumandang dengan megahnya di puncak. lebih megah dari suara azan 5 waktu.so, bila nak sembahyang asar, nak mandi, nak tunggu waktu berbuka, sedih je...

2.raya tak dapat disambut dengan bersungguh sungguh disebabkan final yang bakal menjelma tak berapa lama selepas itu. pasti sakit jika beraya dengan buku financial account, taxation dan cost accounting yang paling tebal kan?

3.kakak lebih concerned nak belikan aku baju raya dari abah.abah kata "baju raya tahun lepas kan ada, pakai sekali je" dalam hati "aku pakai baju tuh pergi kelas kot" tapi tak apa, redha...dah agak dia tanak belikan aku baju raya pon. abah aku memang kurang sense of fatherity. hamek kaw.

4.adik, lepas ni nak masuk asrama. ini aku tak tahu nape rasa sedih. ya, kini baru nak mengaku dia banyak berjasa padaku. terima kasih adik cina. jangan jadi gay kalau masuk sekola alam shah nanti.

5.raya ni nak beraya dengan nenek di kampung cheras bharu. tak nak dengan abah di lestari putra. rasa lebih "home" jika dengan nenek dari dengan abah.

4 comments:

KIBA kline said...

ouh dia nak masuk alam shah.
heehe.

same la macam ayah aku kucem.
:(

k u c e m said...

tuh la. harap harap tak dapat. :p

pathetic kan ayah kita? :(

shafiq sukiman said...

sense of fatherity..
hahaha..

well mcm mane pon prangai still bapak kan..
puas hati je la dgn cara diorg..

k u c e m said...

you shut up ah. :x