tak sempat

tak sempat nak bercerita pengalaman di tempat kerja baru

genap 10 hari aku dah men"chow"kan diri.

ape tak nye, aku apply untuk post account cum admin assistant.
dekat offer letter die bagi pon untuk post account cum admin assistant.
so kerja aku berkaitan dengan account and admin jelah kan?

tapi semua kerja pon aku buat.

-kerja account of course la kan
-kerja admin pon haruslah macam jawab call, filing, tulis cheque, isi borang, anything to do in the office.
-kerja2 business developer pon aku buat
-kira stock kat restaurant pon aku kene buat
-hantar barang kt restaurant pon aku kene buat
-hantar dobi kerja aku
-ambil frame muka kau masuk paper pon kerja aku
-document kau beli rumah personal tiba2 aku kene tau dan ikot kau uruskan skali. huh?

dan aku satu2 nye manusia yang bekerja dalam office tuh.
tuh yang sampai semuaaaa kerja tak kira la aku ada belambak kerja lain yang lagi penting ke tak penting ke aku kene buat.

masalah lah disitu kan?


kalau jawatan aku account cum admin assistant ape kata kau peningkan aku dengan kerja yang sesuai dgn jawatan yang aku pegang.

takdelah aku nak chow macam ni.

ini kerja account kerja admin pon aku dah pening kau nak tambah lagi pening aku dengan kene stay back sampai pukul 3 pagi atas sebab kerja yang bukan dibidang aku. motif kau??

even kau bagi tittle aku account executive pon tapi tak setimpal dengan gaji yang ciput nih harap sangatlah aku nak bersengkang mata buat kerja tuh.

so, perangai kau pon semua pekerja kau dah warning aku baiklah aku cabut awal2 kan.
takdelah menyusahkan kau.

cuma kau akan susah la sementara nak cari orang baru.

pengajaran bagi kau disini adalah, layanlah pekerja kau tuh elok2 sebab dorang yang menjadikan kau kaya dengan untung2 kat business kau.

gaji ciput, bagi bonus tarik balik sangatlah buruk siku, kerja tanak berlambak lambak pulak kau humban.

so sayonara. isnin ni nak start kerja baru. sehari rm50 pon takpelah kan. asal aku puas hati kerja setimpal dengan jawatan yang dioffer.


adios amigos

1 comment:

Anonymous said...

sabar la k..kejaj la rajin2..cepat kayo..cepat kawin..